20.03.2013

Pizza domowa

Przepis na ciasto jest banalnie prosty, przetestowałam ich wiele zanim trafiłam na ten i muszę przyznać że ten oto przepis po mojej małej modyfikacji jest według mnie najlepszy. Ciasto wychodzi zawsze:) taka pizze na cienkim cieście z dużej blachy zjadamy w jeden wieczór z moim narzeczonym , chyba że mamy gości, wtedy musimy się podzielić:)
Na wykonanie ciasta:
-3 szkl. mąki pszennej
-5 dag drożdży
-3 łyżki oleju lub oliwy
-1 szklanka wody
- szczypta soli i cukru
Z podanych składników wyrabiamy ciasto, jeśli jest taka potrzeba dodajemy odrobinę mąki bądź wody. Odstawiamy na około 20 minut do wyrośnięcia, ale nie musimy tego robić. Wałkujemy, następnie smarujemy sosem pomidorowym lub przecierem i układamy nasze ulubione dodatki.
Pieczemy około 15 minut w temperaturze 250 stopni.

Dodatki według uznania, u mnie są to zazwyczaj:
-ser żółty i ser feta
-salami lub szynka (zależy co mam w lodówce)
-pieczarki obowiązkowo
-cebula oraz ząbek czosnku
-brokuły
-obowiązkowo używam sporo oregano i innych ziół w mniejszej ilości









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz