20.03.2013

moje pancakes z bananami

  Wcześniej nigdy nie zabierałam się za robienie tych pysznych amerykańskich naleśników, zawsze wydawało mi się, że przepis i wykonanie są bardzo skomplikowane - do czasu, kiedy wreszcie poszukałam przepisu i stwierdziłam że są banalnie proste i muszę w końcu je zrobić, aby urozmaicić niedzielne śniadania. Uwielbiam ich smak i delikatność, są tak pyszne, że dosłownie rozpływają się w ustach. Smakują wyśmienicie same jak i  z ulubionymi dodatkami.

  Na wykonanie ciasta potrzebujemy:
-2 jaja
-200 ml mleka
-3 łyżeczki proszku do pieczenia
-30 g roztopionego masła lub margaryny
-180 g mąki
-2 łyżeczki cukru

Jaja mieszamy z mlekiem, dodajemy masło i suche składniki. Całość mieszamy niezbyt długo, ale dokładnie. Lejemy na suchą patelnię około 2, 3 łyżki ciasta. Na jednej patelni zmieszczą się 3 naleśniki.
Smażymy na małym ogniu z dwóch stron na złocisty kolor.
Ja moje pancakes przełożyłam nutellą i plasterkami bananów. Z talerza znikły szybciej niż się na nim pojawiły:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz