20.03.2013

Pieczone ziemniaki

Już dawno znudziły mi się zwykłe ugotowane ziemniaki do obiadu, zazwyczaj zastępowałam je frytkami, a że frytki nie należą do najzdrowszych potraw - szczególnie smażone na oleju - postanowiłam zastąpić je pieczonymi ziemniakami, które są wyśmienite zarówno jako dodatek do obiadu jak i jedzone z różnymi sosami, traktowane jako przekąska, lub podane na kolacje.

Wykonanie:
Niewielkie ziemniaki dokładnie myjemy, obieramy i kroimy w księżyce, wrzucamy do garnka z wodą, lekko solimy i gotujemy krótko - około 8 minut. Ziemniaki nie mogą być miękkie, mają się tylko trochę obgotować. Odcedzamy je, następnie wlewamy około 2 łyżki oleju lub oliwy i dodajemy ulubione przyprawy. Mnie zachwycił smak ziemniaków kiedy posypałam je :
-tymiankiem
-rozmarynem
-ziołami prowansalskimi
-papryką słodką

Ziemniaki z przyprawami i olejem mieszamy i odstawiamy na około 20 minut.
Następnie wykładamy je na formę i wkładamy do nagrzanego piekarnika, pieczemy w temp. 180, 200 stopni do momentu aż lekko się zrumienią.
Pycha!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz