16.04.2013

Spaghetti z krewetkami

  Kiedyś owoce morza były mi obce i zawsze myślałam, że nie są zbyt smaczne. Miałam okazję spróbować ich podczas urlopu w Chorwacji i muszę przyznać, że przekonałam się co do niektórych. Krewetki należą do tych mniej lubianych przeze mnie, jednak mój mężczyzna bardzo je lubi, więc sprawiłam mu tą przyjemność i przygotowałam makaron z krewetkami w pomidorowym sosie. Dodam, że jest to dopiero drugi raz, kiedy przygotowuję owoce morza - za pierwszym razem również były to krewetki w sosie, które zostały wtedy przeze mnie źle przygotowane. Teraz wyszło całkiem nieźle:) 
Potrawę przygotowuje się bardzo szybko i nie jest skomplikowana.

Do przygotowania użyłam:
- 250 g mrożonych krewetek
- pomidory w puszce krojone
- 2 ząbki czosnku
- świeża bazylia
- łyżka oliwy z oliwek
- 250 g makaronu spaghetti
- ser żółty do posypania
 (niekoniecznie)

1. krewetki rozmrażamy
2. makaron gotujemy w osolonej wodzie
3. czosnek drobno siekamy i podsmażamy na oliwie
4. wrzucamy do czosnku pomidory i dusimy pod przykryciem  
    około 5 minut.
5. dodajemy krewetki oraz posiekaną bazylię i gotujemy pod  
    przykryciem tylko chwilę (około 5 minut) ponieważ długo 
    gotowane krewetki robią się gumowate
6. gotowy sos doprawiamy do smaku solą i pieprzem, ewentualnie 
    dodajemy jeszcze bazylii świeżej lub suszonej.

Do sosu wrzucamy ugotowany makaron i mieszamy.

Gotowe :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz