22.04.2013

Makaron na zielono...

... czyli brokuły z fasolką w serowym sosie. Nie miałam pomysłu na obiad, więc po przejrzeniu zawartości zamrażalki i znalezieniu zielonej fasolki postanowiłam połączyć ją z połową brokuła, który leżał samotnie w lodówce. Do tego serowy sos, makaron pełnoziarnisty i obiad pierwsza klasa :)

Do przygotowania użyłam:
- pół brokuła
- dwie garście zielonej fasolki (u mnie mrożona)
- 100g topionego serka 
 (1 bloczek)
- szklanka śmietany 18%
- ząbek czosnku
- ser żółty
- makaron pełnoziarnisty
- sól, wegeta, pieprz
- zioła (opcjonalnie)

Makaron gotujemy w osolonej wodzie.
Zamrożoną fasolkę gotujemy do miękkości. Brokuł dzielimy na mniejsze różyczki i również gotujemy, ale uważamy żeby go nie rozgotować.
Na patelni rozgrzewamy odrobinę oleju lub oliwy i wrzucamy posiekany czosnek. Smażymy go  tylko chwilę - uważamy żeby nie przypalić.
Następnie na patelnię wlewamy śmietanę i kawałki serka topionego. Gotujemy na małym ogniu stale mieszając, do momentu roztopienia serka. 
Kiedy ser ze śmietaną stworzył kremową konsystencję wsypałam garść startego zółtego sera, wymieszałam i przykryłam pokrywką. Gotowałam to na małym ogniu przez chwile i następnie wrzuciłam do sosu odcedzoną fasolkę i różyczki brokuła. Przyprawiłam to solą, pieprzem i ziołami.
Całość wymieszałam i gotowałam jeszcze chwilę na małym ogniu.
Gotowym sosem polewamy makaron lub mieszamy z makaronem przed nałożeniem. Ja wybrałam tą drugą opcję i makaron wrzuciłam do sosu, wymieszałam i na koniec posypałam dużą ilością startego sera - bo tak lubię ;)
 
 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz