10.04.2013

Kawowy banan

  Dziś trochę kalorycznie i słodko. Miałam ochotę na mrożoną kawę z bitą śmietaną i gałką lodów, a że w lodówce lodów brak, a do sklepu nie chciało się iść - zastąpiłam je bananem, którego trzymałam wcześniej około 2 godzin w zamrażalce. Po wypiciu żałowałam, że zrobiłam tylko jedną szklankę:(
 
Wykonanie jest bardzo proste:
 -  przygotowujemy napar z kawy (sypanej lub rozpuszczalnej, w zależności od upodobań) czyli dwie lub trzy łyżeczki kawy
zalewamy filiżanką gorącej wody i studzimy
- banana pokrojonego na kawałki wrzucamy do blendera i zalewamy go szklanką zimnego mleka (u mnie 0,5%) oraz kawą
- słodzimy do smaku brązowym lub waniliowym cukrem
- miksujemy
- ozdabiamy bitą śmietanką (kupiłam taką w wersji light) i rozkoszujemy się tym smakiem :)


Deser ten można oczywiście urozmaicić dodając pokruszony lód lub gałkę lodów np. bananowych lub waniliowych.
Kombinacji jest wiele, sama chętnie poznałabym jakieś nowe ;)

1 komentarz:

  1. Bardzo mi się podoba ten pomysł z bananem:) A i kawa prezentuje się zankomcie...mmm...tak wypić taką z rana...:)

    OdpowiedzUsuń