27.03.2014

Zdrowe Rafaello

  Już kiedyś pisałam, że uwielbiam wszystko co kokosowe, więc nie trudno się domyśleć, że Rafaelo to jedne z moich ulubionych łakoci. A że ostatnio staram się ograniczać spożywanie cukru (co łatwe nie jest) postanowiłam samodzielnie przygotować kokosowe pralinki w zdrowszej i mniej kalorycznej wersji. Wzorowałam się na tym przepisie (klik), nieco zmieniając proporcje. Kulki te są przygotowane z kaszy jaglanej, którą można opisywać w samych pozytywach. Domowe Rafaelo jest świetną alternatywą dla sklepowych słodyczy. Zjadając kolejne sztuki z talerza nie miałam wyrzutów sumienia :)



Składniki:
- 3 szklanki mleka
- czubata szklanka kaszy jaglanej
- 2 szklanki wiórków kokosowych
- 50 g obranych i posiekanych migdałów
(lub płatki migdałowe)
- 1 łyżeczka cukru z wanilią
- 1 łyżka brązowego cukru

przygotowanie:
1. Kaszę zalać mlekiem. Wsypać 1 czubatą szklankę wiórek, wanilie i cukier brązowy. Gotować do momentu aż kasza całkowicie wchłonie mleko. Mieszać co chwilę. Ostudzić.
2. Dodać migdały i wymieszać. Ja całość zblendowałam.
3. Formować kulki i obtaczać w wiórkach kokosowych. Schłodzić w lodówce.







2 komentarze:

  1. z mlekiem kokosowym nie próbowałam, ale wyglądają apetycznie więc sprawdzę kiedyś taką opcję :)

    OdpowiedzUsuń