7.04.2015

Kotlety sojowe z owocami

 Tak wiem, tytuł posta brzmi nieco dziwnie... Kotlety z owocami? Na dodatek sojowe? Lubię eksperymentować i poznawać nowe smaki, więc skusiłam się na ten przepis, który znalazłam na opakowaniu sojowych kotletów. Zupełnie brakowało mi pomysłu co przygotować na obiad, a że dziś wypada Wielki Piątek i tu gdzie mieszkam większość sklepów jest zamknięta pozostało mi wykorzystać to co znajdzie się w kuchni. I znalazłam opakowanie kotletów sojowych, które na początku chciałam podać z ryżem i mizerią, ale na odwrocie był ciekawy przepis, a że owoców u mnie w domu pod dostatkiem to zabrałam się do roboty.


Składniki:
- paczka 100 g kotletów sojowych
- 2 jabłka
- 2 banany
- kilka plastrów ananasa (użyłam świeżego jak zawsze)
- przyprawa curry
- sól, pieprz
- masło do smażenia
- jajko i bułka tarta do panierowania
- ryż

1. Kotlety gotujemy według przepisu na opakowaniu. Oprószamy solą, pieprzem i curry. Panierujemy w jajku i bułce tartej. Smażymy.
2. Ananasa i jabłko kroimy w kostkę a banany w plastry, smażymy na maśle, przykrywamy pokrywką i dusimy przez chwilę, owoce mają być wciąż chrupkie, tylko delikatnie usmażone. Doprawiamy odrobiną curry i solą. Ja dodałam również szczyptę chili. 

Nakładamy na talerze kotlety i  owoce. 
Podajemy z ugotowanym ryżem lub kaszą jaglaną.


1 komentarz: