22.05.2014

Tarta z mascarpone i owocami

 Sezon na świeże owoce uważam za otwarty, co oznacza, że teraz większą część mojej lodówki zajmują właśnie one - melony, mango, świeże ananasy, nektarynki, winogrona, truskawki i ukochane maliny. Te ostatnie niestety daleko odbiegają od prawdziwego smaku malin zebranych na leśnej polanie, ale skoro nie mam w pobliżu lasu muszę zadowolić się sklepowymi:) 



Ostatnio będąc na zakupach spostrzegałam dorodne truskawki oraz borówki, które momentalnie wylądowały w moim koszyku, bo już wtedy wiedziałam do czego je wykorzystam. Po powrocie do domu od razu zabrałam się za przygotowanie tarty z mascarpone wypełnionej tymi właśnie owocami.
Jest to doskonały deser na zbliżające się upalne dni ;)


Składniki na spód:
- 200 - 250 g mąki  
- 100 g masła
- 1 jajko  
- 2 łyżki cukru pudru
- 2 łyżki gęstego jogurtu (opcjonalnie)

Na krem:
- 250 ml śmietanki 36%
- 300 g serka mascarpone
- laska wanilii lub cukier z wanilią
- 1 łyżka cukru pudru
- dżem malinowy lub jagodowy
- owoce: maliny, truskawki, borówki


Przepis na wykonanie spodu do tarty znajdziecie tutaj 

Krem:
Wystudzone ciasto smarujemy cienko dżemem (u mnie malinowy)


Śmietankę ubijamy na sztywno z dodatkiem cukru pudru.
Ubitą śmietankę mieszamy małymi porcjami z serkiem mascarpone tworząc jednolita masę. Do masy dodajemy ziarenka z laski wanilii lub cukier z wanilią.


Tak przygotowanym kremem smarujemy tartę, na wierzch układamy owoce i schładzamy w lodówce co najmniej godzinę.



                                             Pycha!


2 komentarze: