12.09.2013

Małże w sosie śmietanowym

  Pierwszy raz sama przygotowywałam małże w domu. Na początku obawiałam się, że nie wyjdą tak jak powinny, że przygotowanie ich jest czasochłonne i trudne - jednak moje obawy nie spełniły się :) Udało mi się wyczarować pyszne danie, którym domownicy się zachwycali. Do tego pyszny winno śmietanowy sos, który mnie osobiście smakował bardziej niż małże:)

Potrzebujemy:
- 1 kg małży
- 2 małe cebule
- 3 ząbki czosnku wyciśnięte
- ok. szklanki białego wina
- 300 ml śmietanki 36%
- tymianek świeży (w ostateczności suszony)
- szczypta soli i pieprzu
- oliwa

Przygotowanie:
1. W garnku rozgrzewamy oliwę, dajemy drobno pokrojoną cebulkę i czekamy aż się lekko zeszkli. Do cebuli dodajemy czosnek, tymianek, sól i pieprz.

2. Wrzucamy małże, potrząsamy garnkiem aby małże zmieszały się z przyprawami i przykrywamy pokrywką. Dusimy na dużym ogniu. Po kilku minutach sprawdzamy czy muszle są otwarte.

3. Jeśli są otwarte - wlewamy wino, mieszamy i ponownie przykrywamy pokrywką. Dusimy przez chwilę.
4. Wlewamy śmietankę, potrząsamy delikatnie, gotujemy przez chwilę (bez pokrywki)

5. Nakładamy na talerze polewając powstałym sosem. Podajemy z grzankami lub bagietką.


Już niedługo przepis na małże w sosie pomidorowym :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz