1.06.2013

Sernikowa tarta

 Na początku miał być sernik, a że nie posiadałam wystarczającej ilości twarogu - zrobiłam tartę z sernikowym nadzieniem, które nie wymaga tak wielu składników jak przygotowanie typowego sernika. Więc do dzieła!

Składniki na ciasto:
- 200 g mąki
- 100 g masła  
- 1 jajko
- 2 łyżki cukru pudru  
- około 3 łyżki wody



Składniki na nadzienie: 
- 0,5 kg sera białego (ja użyłam dwóch opakowań po 250 g twarogu chudego)
- 2 jaja
- około 4,5 łyżek cukru
- 1 opakowanie budyniu waniliowego lub śmietankowego

Dodatkowo:
- skórka z pomarańczy
- czekolada roztopiona w kąpieli wodnej

1. Z podanych składników wyrabiamy ciasto, ugniatamy kulę i chowamy do lodówki na około 15 minut. Następnie wałkujemy, przenosimy do formy, oblepiamy boki i ponownie wkładamy do lodówki na 15 minut. Ciasto nakłuwamy widelcem i obciążamy.

2. Żółtka ucieramy z cukrem (zwykły można zastąpić cukrem pudrem lub waniliowym) dodajemy ubitą pianę z białek, ser oraz opakowanie budyniu. Miksujemy do uzyskania jednolitej masy. 

3. Ciasto pieczemy około 15 minut w 200 stopniach z obciążeniem. Po upływie tego czasu na spód wylewamy masę serową i pieczemy całość około 50 minut w 180 stopniach, a nawet w 160 (w zależności od piekarnika)






Gotową tartę polałam roztopioną gorzką czekoladą oraz posypałam skórką z pomarańczy, którą wcześniej uprażyłam na patelni z łyżeczką cukru i sokiem wyciśniętym z pomarańczy (około 2,3 łyżki soku)
Zamiast czekolady można posypać cukrem pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz