4.12.2013

Tarta pina-colada

  Już kiedyś wspominałam, że bardzo lubię kokos, dlatego bardzo często zdarza mi się przygotowywać słodkości właśnie z tą nutą smakową. Ciasto to powstało zupełnie spontanicznie podczas pieczenia spodu do tarty. Na początku zamierzałam przygotować tartę z samą bita śmietaną i bananami ale w trakcie przygotowań znalazłam osamotnioną puszkę ananasa, w głowie pojawiła mi się myśl...wyjęłam z szafki  wiórki kokosowe, opakowanie budyniu i jeszcze szybko sprawdziłam w lodówce czy zostało mi mleko - i zabrałam się za przygotowywanie nadzienia ananasowo - kokosowego :)

Składniki na tartę:
 - 150 g mąki pszennej
- 100 g mąki pełnoziarnistej  
- 100 g masła    
- 1 jajko
- 2 łyżki cukru pudru lub zwykłego  
- szczypta soli  
- odrobina wody 

Przepis na wykonanie znajdziecie m.in tutaj

Składniki na nadzienie:
- puszka ananasa
- 1 budyń waniliowy lub śmietankowy
- 2 szkl. mleka
- 250 ml śmietanki (ja używam 38%)
- ok. 100 g wiórków kokosowych
- kilka kropel aromatu kokosowego
- łyżka cukru

1. Zagotowujemy mleko.
2. Proszek budyniowy razem z czubatą łyżką cukru mieszamy w niepełnej szklance syropu z ananasa, następnie wlewamy na gotujące się mleko, mieszamy dokładnie.
3. Plastry ananasa kroimy w kostkę i wrzucamy do budyniu.
4. Gotowym budyniem smarujemy upieczoną tartę, studzimy.



5. Śmietankę ubijamy na sztywno, pod koniec ubijania dodajemy wiórki kokosowe i aromat.


6. Bita śmietankę przekładamy na budyń i schładzamy w lodówce.





1 komentarz:

  1. genialny pomysł :)
    u mnie teraz konkurs może się skusisz - zapraszam :)
    mybeautyjoy.blogspot.co.uk/2013/12/10000-rozdaniekonkurs-nr2.html

    OdpowiedzUsuń