16.10.2013

Sałatka z grejpfrutem

  Ostatnio znów naszło mnie na dietetyczne posiłki. Nawet robiąc jakieś słodkości staram się używać mniej cukru albo zastępować go cukrem brązowym. Tak samo jest z daniami obiadowymi - m.in więcej gotowania na parze, pieczenie w folii, zastępowanie majonezu jogurtem a margaryny - olejem kokosowym (który swoją drogą stosuję również do pielęgnacji ciała i włosów). Ostatnio natknęłam się na przepis na sałatkę z grejpfrutem i kurczakiem - połączenie to tak mnie zaciekawiło , że postanowiłam ją przyrządzić. Nie byłabym sobą gdybym nie zmodyfikowała przepisu i nie dodała lub pozamieniała składników:) Musze przyznać że efekt końcowy był zadowalający - sałatka smakowała nawet mojemu głodomorkowi, który nie przepada za połączeniami owoców i mięsa.
 Do sałatki dodałam łodygi selera naciowego i to było według mnie nie potrzebne, jego smak nie pasował do reszty, dlatego proponuję zrezygnować z tego składnika. Polecam za to koniecznie użycie kaszy jaglanej - nie tylko w tej sałatce, jest ona jedną z najzdrowszych kasz, zawiera wiele cennych składników i jest smaczna:) Od kiedy ją odkryłam stosuje ją bardzo często, np. zamiast ziemniaków czy ryżu do obiadu albo w postaci deseru - zapiekaną z bananami (pycha:) - na pewno pojawi się na blogu) Teraz pora na przepis:

Potrzebujemy:
- 1 duży grejpfrut
- połowa piersi z indyka
- pół szklanki kaszy jaglanej
- pół ogórka szklarniowego
- pół puszki kukurydzy
- 1 awokado (można pominąć)
- jogurt naturalny
- łyżka majonezu
- sól, pieprz
- łodyga selera naciowego (radzę pominąć)

1. Pierś gotujemy w wodzie lub na parze. następnie kroimy w kostkę.
2. kaszę gotujemy według przepisu na opakowaniu.
3. Ogórka i awokado kroimy w kostkę.
4. Grejpfruta przekrawamy na pół i wydrążamy miąższ, pozbywamy się białych błonek i kroimy miąższ na kawałki (połówki skórki proponuję zostawić na potem jako miseczki do podania sałatki)
5. Wszystkie składniki mieszamy ze sobą, dodajemy kukurydzę, jogurt oraz majonez. Przyprawiamy do smaku. Schładzamy w lodówce.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz