16.10.2013

Muffinki z jabłkami i czekoladą

  Ostatnio coraz częściej piekę muffiny, głównie dlatego, że lubię zaspokajać swojego łakomczucha przygotowując mu pyszne słodkie niespodzianki, które z wielką chęcią zabiera ze sobą na śniadanie do pracy lub zjada jeszcze przed wyjściem :) I w końcu zakupiłam sobie silikonową formę do pieczenia babeczek! Co prawda te muffinki były przygotowywane jeszcze w zwykłych papierowych foremkach i dlatego nie wyglądają zbyt zachęcająco, ale możecie mi wierzyć - były pyszne!
Przepis powstał spontanicznie podczas przygotowywania, mając przed sobą 3 przepisy na muffinki zmodyfikowałam je w jeden i byłam ciekawa rezultatu. Babeczki wyszły miękkie, wilgotne i pełne jabłek. najbardziej smakowały mi jeszcze ciepłe, takie mini szarlotki :)

Składniki:
- szkl. mąki
- 1/2 łyżeczki sody
- 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 2 czubate łyżki cukru
- pół szkl. oleju
- pół szkl. jogurtu gęstego
- 1 jajo
- 2 jabłka
- około pół tabliczki czekolady (ja użyłam gorzkiej)

1. Jajko ubić z cukrem, wlać olej i jogurt, wymieszać.
2. W misce wymieszać suche składniki - mąkę, sodę i proszek.
3. Suche składniki wymieszać z mokrymi i dodać pokrojone w kostkę jabłka oraz posiekaną czekoladę.
4. Napełnić foremki i piec w nagrzanym piekarniku około 20, 25 minut w 180 stopniach.



.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz