22.04.2013

Z czekoladą i bananami

  Uwielbiam te mega słodkie, kaloryczne naleśniki. Przygotowałam je na sobotnie śniadanie i zjadłam aż trzy sztuki, ale nie żałuję bo kocham ten smak - połączenie ciasta naleśnikowego z ciepłym bananem i wypływającą słodką czekoladą - niebo w gębie! Do tego filiżanka ulubionej kawy i nic mi więcej do szczęścia nie potrzeba:)
 Zwiększyłam kaloryczność dania posypując cukrem pudrem i ozdabiając bitą śmietaną. A co tam, raz się żyje:) Po takim słodkim śniadaniu byłam szczęśliwa i gotowa do południowego joggingu :)

Tym razem naleśniki upiekłam inaczej niż zwykle - mąkę pszenną zastąpiłam pełnoziarnistą i dodałam do ciasta garść płatków owsianych. Niestety nie potrafię podać konkretnych proporcji składników, ponieważ zawsze robię naleśniki na "oko", następnym razem postaram się na bieżąco zapisywać ile czego dałam.

- mąka (tym razem pełnoziarnista)
- 1 jajko
- mleko
- woda
- płatki owsiane
- szczypta soli

Nadzienie:
- banan
- czekolada do smarowania (nutella)

Smażymy naleśniki (na tłuszczu lub na suchej patelni, ja smażę tylko pierwszego naleśnika na oliwie, następne na suchej patelni)
Na każdego naleśnika układamy plasterki banana i smarujemy go niezbyt dużą ilością czekolady. 
Składamy w pół lub w trójkąt i podsmażamy delikatnie z dwóch stron (uwaga na ciepłą czekoladę, która lubi wypływać jeśli damy jej za dużo)

Jeśli chcemy gotowe naleśniki posypujemy cukrem pudrem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz