15.04.2015

Serowe placuszki bezglutenowe

 Mocno serowe placuszki z kokosową nutą. Są one moim małym eksperymentem, który okazał się udany. Smakują jak sernik, dlatego ich nazwa powinna brzmieć - mini serniczki z patelni. Do ich przygotowania użyłam mąki kokosowej, dzięki czemu idealnie nadają się dla osób unikających glutenu. Są smaczne i zdrowe a do tego banalnie proste w wykonaniu.


- 250 g twarogu
- 2 jaja
- 1 lub 2 łyżki jogurtu naturalnego
- 2 płaskie łyżki mąki kokosowej
- 1 łyżeczka cukru z prawdziwą wanilią 
- olej kokosowy do smażenia

 Ser rozdrabniamy widelcem, dodajemy jaja i jedną łyżkę jogurtu. Mieszamy aż powstanie w miarę jednolita masa, zajmie to dosłownie chwilę. Wsypujemy mąkę kokosową i ponownie mieszamy do połączenia się składników. Jeżeli masa jest zbyt gęsta dodajemy kolejną łyżkę jogurtu. Słodzimy cukrem. Masa powinna być nieco gęsta i lepiąca się. 


Na patelni rozgrzewamy olej kokosowy (lub zwykły) i łyżeczką formujemy kulki, które układamy na patelni i spłaszczamy je formując z nich placuszki. Smażymy na małym ogniu pod przykryciem z dwóch stron. Przewracamy je delikatnie na drugą stronę za pomocą płaskiej łopatki, placuszki te lubią się rozwalać podczas przewracania dlatego trzeba to robić ostrożnie. 


Po kilku minutach możemy cieszyć się pysznymi mini serniczkami. Można je polać odrobiną jogurtu, lub syropem klonowym. Albo tak jak ja podać z ulubionym dżemem - u mnie naturalny dżem malinowy. Pycha! 



4 komentarze:

  1. z mąką kokosową? ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobilam i nie zachwycily mnie.Bardzo sie rozwalaja podczas smazenia,a w smaku...jakbym jadla usmazony twarog.Nie moja bajka,liczylam na cos lepszego ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też zrobiłam wg tego przepisu i strasznie się rozwalają.kiepski przepis

    OdpowiedzUsuń
  4. są pyszne ale sie rozwalaja. szkodaa

    OdpowiedzUsuń